Wednesday 2 September 2009

provokasi

smlm, 1 September 2009
aku sengaja post satu status provokasi di laman maya facebook
tujuan nyer hanya untuk melihat pendapat org ramai mengenai isu kenaikan harga minyak

status ku lebih kurang begini:

1 MALAYSIA.. RAKYAT DIDAHULUKAN DENGAN KENAIKAN HARGA MINYAK.. TAK SABAR NAK TUNGGU ANNOUNCEMENT KENAIKAN HARGA TOL PULAK.. (",)

then ade la beberapa insan yang comments.. antaranya ialah:

Carrol Aqmal
pas nie naik harga gule, tepung n mcm2 lagi...rakyat jenis ape yang mereka dahulukan? sucks

De Sauza Faria
harga minyak naik???bp harga minyak naik???dlu kan RM1.80..so skg bp???

Mohammad Syazwan Ismail
nak semua turun gi pindah timur leste..

De Sauza Faria
sbb harga naik la negara kita masih di dalam golongan negara2 yg mempunyai ekonomi stabil...harga minyak naik,harga barang naik,HARGA GAJI KERAJAAN PN NAIK..

Mohammad Syazwan Ismail
yet u havent pay your income tax and still complaining bout the price hike.its below rm3 for god sake. u can mogok if u want.lots of bike without petrol for u :) which is called bicycle.

De Sauza Faria
i agreed!hehehe..xyah la asyik nk complain..kalo sama2 berganding bahu xde la negara kita susah..tul x?

Awen Iszwan
i think malaysian ni since the day they were born, da biasa disuap.. dats y ble things like dis occur, they keep complaining.. remember dat malaysia fuel price is one of lowest one.. be thankful my dear


yet.. ingin sklai lagi ditekankan di sini.. saya bukanlah dari pembangkang mahupun penyokong kerajaan.. saya tidak memihak pada mana2 parti secara khususnya.. saya hanya provoks saje untuk melihat ape kata orang ramai..

yes.. saye sungguh bersyukur di lahirkan di bumi Malaysia ni.. even harga minyak naik.. minyak di Malaysia still the lowest price ever.. mmg la kalo nak di ikotkan, harga minyak dunia naik dari 40 dollar setong ke 82 dolar stong which increase by 102%.. lebih kurg begitulah.. but harga minyak di Malaysia just naik dari rm1.80 ke rm2.05 which only increase by 25cents je.. brape la sgt kalo nak di compare kan dgn harga yang di tanggung oleh kerajaan..

seperti yang saya katakan di permulaan post ni.. saya hanya provoks je.. setiap org ade pendapat n pandangan dia yang tersendiri.. so setiap pendapat n pandangan tersebut tak salah.. so tak perlu kita saling salah menyalahkan dalam status di facebook saye tu ye..

sekian..



p/s: i said what i want.. i do what i want.. i go where i want.. me is just me..
take it or just leave it

No comments:

Post a Comment

Thanks for Reading (^_^)