Saturday, 30 October 2010

untuk awak (v2.2)

awak,
telah ku simpan segala memori bersama kita
dalam lipatan kenangan sejarah
yang takkan terungkap lagi
oleh masa depan

awak,
benar awak cinta saya yang pertama
dan selamanya akan kekal begitu
namun, awak bukan cinta terakhir saya
dan redhakan saya mencari cinta terakhir saya

awak,
usah dibuka kisah silam
tak perlu kita menjaja cerita
umpama membuka pekung dada
segalanya saya maafkan dan halalkan
harap awak juga begitu

awak,
kisah kita tak seindah novel cinta
namun, saya akui saya pernah bahagia
walau hanya untuk seketika cuma

awak,
kini saya pergi dari awak untuk selamanya
untuk mencari cinta saya

Wednesday, 27 October 2010

tutup mulut anda!

kau bisa omongkan apa saja yang kau fikirkan
namun hakikatnya, kebenarannya hanya aku, dia dan yang Esa sahaja yang tahu
tak perlu aku membuka pekung di dada
dan bercerita buruk serta mengaibkan dia
dia pernah hadir dalam hidup aku
dan aku hormati dia.. walaupun hatiku dia sakiti

salahkah aku kalau aku punya penganti sekalipun
salahkah aku cuba mengecap bahagia yang telah terhapus sekian lama?
salahkah aku bila cuma memulakan suatu hubungan yang baru?
ajal maut jodoh pertemuan bukan urusan kau
tapi masih lagi kuasa Yang Maha Esa
tak perlu kau berbicara umpama aku ni tak pernah terkesan
oleh perhubungan yang gagal itu
kalau dia bisa mempunyai penganti aku tika kami masa bersama
mengapa aku tidak bisa mempunyai penganti disaat kami sudah tiada apa-apa?
jangan menuding jari mengatakan aku yang tak setia..
aku kenal siapa dia.. aku kenal luar dalamnya.. aku tau baik buruknya
aku yang pernah lalui semuanya dengan dia
memang benar dia pernah membahagiakan aku
tapi apalah gunanya lagi bila sayang tu dah tiada
bukan aku.. tapi dia

tak perlu aku senaraikan apa yang terjadi antara kami
yang dan berlalu dan lepas aku simpan dalam memori
yang baik dan elok aku simpan rapi
yang sakit.. aku cuba untuk memaafi
dia juga manusia.. tak pernah lepas dari kesalahan
sama juga aku dan juga kau
aku maafkan dia.. aku halalkan segalanya.. namun kepercayaan tu dah TIADA
tiga tahun aku butakan hati dan mata
namun petunjuk yang diberi oleh Maha Esa sudah jelas nyata
kenapa aku masih menidakkannya?

jangan membuat andaian membabi buta
jangan hanya nampak kesalahan aku sahaja
kau punya mata untuk menilai.. itu memang hak kau
tapi kau tidak mempunyai hak untuk menjatuhkan hukuman pada aku
kau tak punya kuasa untuk berkata-kata macam aku ni tiada rasa

cukup!!
tutupkan mulut!!

Tuesday, 26 October 2010

quit playing game with my heart

permainan hati ni

BESAR risikonya

Qur'ani untuk hati

"...Boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu
dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. "


Surah Al Baqarah
Ayat 216

Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat
sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami,
serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami.

Surah Al Baqarah
Ayat 286

Monday, 25 October 2010

super something

you'll see
im better
im faster
stronger
im happier
when YOU by my side



siapakah YOU yang di maksudkan itu?
honestly, tiada siada sekarang ni

Sunday, 24 October 2010

catatanku

Awan Awan Menghitam
Langit runtuhkan dunia
Saat aku tahu
Kenyataan menyakitkan
Mengapa semua menangis
Padahal ku selalu tersenyum
Usap air matamu
Aku tak ingin ada kesedihan
Burung sampaikan nada pilu
Angin terbangkan rasa sedih
Jemput bahagia di harinya
Berikan dia hidup
Tuhan terserah padaMu
Aku ikut mauMu Tuhan
Ku catat semua ceritaku
Dalam harianku

Artist: Melly Goeslow ft Baim

to whom it may concern

"to all who might know me and him"


i would like to confess something

yes.. we broke up
and yes.. im single now
the 3 years 3 weeks relationship
ITS OVER

the reason why its happen
MAYBE we are not meant to be together

he used to be part of me
he used to be in my heart
and i wont said anything bad about him

for those who doesnt know what actually happen
you can put the blame on me
its ok.. i dont mind
(^_^)


im in healing process
and this is not easy

Friday, 22 October 2010

an end

forgetting you is hard to do
cause someway and somehow
you will crossed my mind

letting you go is hard to do
cause half of my heart wont let it go
even i tried hard

no matter how tough i turn to
no matter how cheerful i can be
deep inside my self, its just too fragile

this crush have too come to and end

seeing u happy is all i wanted to do
even my heart cried

Wednesday, 20 October 2010

untuk awak (v2.1)

dia sebahagian dari saya
dia ada hati saya
dia yang saya puja
dia yang saya ingin selamanya


dia CINTA PERTAMA saya


tapi sayang.. dia sudah tiada
dia yang pertama namun bukan yang terakhir

Sunday, 17 October 2010

sesak

saat ini..
waktu ini..
tika ini..

aku memerlukan seorang

untuk berbual
untuk menghilangkan rasa sesak
yang mula menguasai jiwa

soalan membunuh

saya taw umo saya dah 24 tahun
mmg dah beso panjang dah pon
kalo ade jodoh ade laa
tak de jodoh nak wat camne
semua orang nak kawen.. sape yang tak nak
tapi kalo dah tak de yang nak masuk meminang
what else can i say?
takkan nak pakse orang kawen ngan saya lak?
plus.. saya ni blaja pon tak abes lagi
takkan nak suh wat thesis sambil kendong anak lak?
aduyaiiii.. cuba letak tempat awak kat saya
even saya ni ade boipren..
tapi lom tentu lagi dia jodoh saya sampai ke akhirat
saya pon tataw apa akan berlaku esok lusa

so sekian terima kaseeyyy

Thursday, 14 October 2010

bila hati ini berbicara

kita bisa menipu insan lain
tapi kita tak boleh tipu hati sendiri
tak boleh nak sembunyikan apa yang tersirat dihati
sebab ia mesti terzahir oleh mata
walau bagaimana kuat kita berusaha
kata hati sendiri memang tak boleh di nafi




macam mana saya nak tipu hati saya sendiri?

jangan ikot orang kata

orang dok kate
"cinta tu buta"

agak nye pasal tu la orang asek dok meraba-raba
pastu kuar baby dok buang merata-rata



orang dok kate
"cinta memerlukan pengorbanan"

agaknye pasal tu sanggup korbankan maruah diri
mengikut nafsu semata-mata


orang dok kate
"cinta itu gila"

agaknya pasal tu la ramai bunuh diri
bila frust dalam bercinta


orang dok kata itu ini
tapi kenapa nak ikot org kata?
kita kan ade akal
fikirlah sendiri

jangan ikot kata hati
sebab kata hati kadang2 kala di kaburi dengan nafsu
itu yang orang dok kata
ikot hati mati

jangan ikotkan rasa
sebab orang len belom tentu rasa apa yang kita rasa
itu yang orang dok kata
ikot rasa binasa

ikotlah akal fikiran yang waras
yang bukan di kaburi oleh nafsu
yang bukan di bayangi oleh orang kata
kalau masih belom tahu
istikharah la.. itu yang terbaik


"Ya Allah, aku memohon petunjuk daripadaMu dengan ilmuMu dan aku memohon ketentuan daripadaMu dengan kekuasaanMu dan aku memohon daripadaMu akan limpah kurniaanMu yang besar. Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa sedangkan aku tidak berkuasa dan Engkau Maha Mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui dan Engkaulah Yang Maha Mengetahu segala perkara yang ghaib. Ya Allah, seandainya Engkau mengetahui bahawasanya urusan ini (sebutkan..) adalah baik bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat atau lambat, takdirkanlah ia bagiku dan permudahkanlah serta berkatlah bagiku padanya da seandainya Engkau mengetahui bahawa urusan ini (sebutkan..) mendatangkan keburukan bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat atau lambat, maka jauhkanlah aku daripadanya dan takdirkanlah kebaikan untukku dalam sebarang keadaan sekalipun kemudian redhailah aku dengannya".

Tuesday, 12 October 2010

for you

you never cross my mind
i did not like you
i did not want you
i wouldn't cry if you left
i wouldn't live for you
i wouldn't do anything for you
and
i would choose my life rather than you
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
this is because
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
you never cross my mind
because you always on my mind

i did not like you
because i love you

i did not want you
because i need you

i wouldn't cry if you left
because i would die if you left

i wouldn't live for you
because i would die for you

i wouldn't do anything for you
because i would do everything for you

and

i would choose my life rather than you
because you are my life

(^_^)v

anda tanya, saya jawab

mood: kaunter pertanyaan

silalah tanya saya apa-apa sahaja

Monday, 11 October 2010

selamat malam

malam
saat nya orang melabuhkan tirai
melelapkan mata setelah seharian bekerja

malam
unggas dan cengkerik mula berbicara
mengalunkan irama yang meruntun jiwa

malam
sepi tanpa bicara
hati mula berkaca

dan aku
masih di depan skrin ini
menyiapkan bebanan tugas yang diberi


selamat malam semua

Sunday, 10 October 2010

10 10 10

10 10 10
its just a date tho
what so special about that?

10 seconds ago
i am posting this article

10 minutes ago
im eating nan cheese at hakim

10 hours ago
im watching hindustan on tv3

10 days ago
i went to Bukit Fraser

10 months ago
im wrting this article

10 years ago
i am 14 years old i make lots of mistakes


and im auto posting this article
on 10/10/10 at 10:10

(^_^)

the SHE

You MAY NOT be her first, her last or her ONLY
she loved before and she may love again
but if she love you know, what else matters?
she's not perfect, you aren't either
and the two of you never can be perfect together
but if she can make you laugh,
cause you to think twice
and admit to being human and making mistakes
hold onto her and give her the most you can
she may not be thinking of you every second of the day
but she will gave you apart of her which she know you can break
HER HEART

so, dont hurt her, dont change her and dont analyze her
dont expect more than she can give
smiles when she make you happy
let her know when she makes you mad
and miss her when she is not there

Saturday, 9 October 2010

ayuh mengorak langkah

tanpa menoleh kebelekang
ayunan kaki di susun untuk maju ke hadapan
dengan semangat dan tekad yang baru
semoga di berkati perjalanan ini
agar penuh dengan kegembiraan
bukan lagi kedukaan

Thursday, 7 October 2010

insya Allah

don't despair
and never loose hope
cause Allah is always by your side
Insya Allah


no matter how hard life turn to be
no matter how down that you feel
everything that happen is on the Allah's will
pray to HIM to get better
pray to HIM to be better
HE always listen


and as a thought for my own self
never questioned what life bring or brought
because Allah know what is the best for US

Wednesday, 6 October 2010

khas untuk kak kerry

untuk kak kerry
yg suka makan kari
selepas bace ayat2 di sini
sila senyap2 okeh
lepuk sat gi!!
issshhh! minah ni

untuk yang len2
kalo nak taw sape si kerry ni
dia ni tukang bagi gaji
tapi bukan pakai duit sendiri
pakai duit kompeni
hihihihihi..
so kalo ujung bulan dia lah yg paling bizi
hari - hari len?
ellehh.. dia bizi men FB
tak pon sebuk dengan dia nye BB
lalalalala~
tapi dia ni bek hati
sket laa.. tak banyak pown!

nak kenal ke ngan kerry ni
bleyh je.. ni haa gambo dia
sila la kenal! tu pon kalo dia nak layan

amacam!! cun kan!!
hahahahaha


Tuesday, 5 October 2010

kata hati kata jiwa


bicaraku pada sang awan
redupkanlah hatiku yang duka

menariku dengan sang hujan
segarkanlah tubuhku yang tak berdaya

tertawanku dengan sang bintang
sinarilah jiwaku yang sepi

saya dah tak larat lagi

duhai hati
tenanglah

duhai diri
sabarlah

duhai minda
rehatlah


sesungguhnya
saya dah tak larat lagi

Saturday, 2 October 2010

surprise

its been 3 year for you and me
and here a simple surprise from me to u
simple but nice to remember
isn't it?


cupcakes ordered here
thanks to him for the delivery and nice cuppies

\(^_^)/