Thursday 14 October 2010

jangan ikot orang kata

orang dok kate
"cinta tu buta"

agak nye pasal tu la orang asek dok meraba-raba
pastu kuar baby dok buang merata-rata



orang dok kate
"cinta memerlukan pengorbanan"

agaknye pasal tu sanggup korbankan maruah diri
mengikut nafsu semata-mata


orang dok kate
"cinta itu gila"

agaknya pasal tu la ramai bunuh diri
bila frust dalam bercinta


orang dok kata itu ini
tapi kenapa nak ikot org kata?
kita kan ade akal
fikirlah sendiri

jangan ikot kata hati
sebab kata hati kadang2 kala di kaburi dengan nafsu
itu yang orang dok kata
ikot hati mati

jangan ikotkan rasa
sebab orang len belom tentu rasa apa yang kita rasa
itu yang orang dok kata
ikot rasa binasa

ikotlah akal fikiran yang waras
yang bukan di kaburi oleh nafsu
yang bukan di bayangi oleh orang kata
kalau masih belom tahu
istikharah la.. itu yang terbaik


"Ya Allah, aku memohon petunjuk daripadaMu dengan ilmuMu dan aku memohon ketentuan daripadaMu dengan kekuasaanMu dan aku memohon daripadaMu akan limpah kurniaanMu yang besar. Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa sedangkan aku tidak berkuasa dan Engkau Maha Mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui dan Engkaulah Yang Maha Mengetahu segala perkara yang ghaib. Ya Allah, seandainya Engkau mengetahui bahawasanya urusan ini (sebutkan..) adalah baik bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat atau lambat, takdirkanlah ia bagiku dan permudahkanlah serta berkatlah bagiku padanya da seandainya Engkau mengetahui bahawa urusan ini (sebutkan..) mendatangkan keburukan bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat atau lambat, maka jauhkanlah aku daripadanya dan takdirkanlah kebaikan untukku dalam sebarang keadaan sekalipun kemudian redhailah aku dengannya".

3 comments:

Thanks for Reading (^_^)