Thursday 21 April 2011

tanda seru untuk kau

kau bukan abah aku
yang namanya utuh tertera di belakang namaku
yang akan mewalikan aku di saat pernikahan aku nanti!

kau bukan ibu aku
yang mengandungkan aku 9 bulan 10 hari
yang tahu ragam dan rasa hati aku
yang simpan segala cerita sejak aku dilahirkan

kau bukan kakak dan abang aku
yang sama-sama mandi hujan dan terjun longkang
yang sering bergaduh dan bertelagah pendapat
saat hidung masih lagi mengeluarkan cecair hijau

kau bukan sahabat kesayangan aku
yang sering disisi saat jatuh dan bangunku
yang tahu setiap plot dalam semua cerita hidupku
yang aku boleh sandarkan harapan

kau bukan siapa-siapa
kau orang asing
yang aku tak kenal siapa keluarga kau
yang aku tak tahu dimana rumah kau
kau hanya orang yang biasa
yang aku jumpa hari ini dan esoknya aku lupa namanya
kau hanya manusia biasa
yang tidak layak memperkatakan apa-apa mengenai aku!
dan aku letakkan tanda seru di situ!
muktamad!


kalau kau belajar undang-undang jalanraya, pasti kau tahu apa maksud tanda seru itu!

No comments:

Post a Comment

Thanks for Reading (^_^)