Sunday 27 May 2012

Kisah Kau dan Aku (v2)

Kisah kau dan Aku,

Bicara hati yang tercoret pada 5 Julai 2011

Kata aku pada kau,

"Kalau kau adalah taman,
izinkan aku menjadi rama-rama yang terbang riang di ruang itu,
Kalau kau adalah lautan,
Izinkan aku menjadi karangan yang indah menghiasi di dasarmu,
Kalau kau adalah langit membiru,
Izinkan aku menjadi pelangi yang mewarnai di kakimu,
Kalau kau adalah komputer,
Izinkan aku menjadi harddisk untuk menyimpan segala datamu,
Kalau kau adalah sebuah kompas,
Izinkan aku menjadi jarum yang sentiasa memandu arahmu,
Namun, kau adalah seorang manusia,
Yang punya hati dan juga perasaan,
Yang punya kehendak serta keinginan
Yang punya hasrat serta impian,
Maka, izinkan aku untuk menadi pendampingmu,
Menjadi penjagamu,
menjadi temanmu,
menjadi pendegarmu,
menjadi suri dalam hidupmu
untuk satu waktu yang kekal selamanya
kerana
AFN sgt sayangkan AIYB"


dan kata kau pula kepada aku

"Kalau aku menjadi taman,
takkan ku izinkan kau menjadi rama-rama
tapi aku mahu kau mejadi puteri di taman yang indah berseri,
Kalau aku menjadi lautan
takkan aku izinkan kau menjadi karang
tetapi aku mahu kau menjadi ratu yang menguasai lautan yang luas terbentang
kalau aku menjadi langit
takkan aku izinkan kau menjadi pelangi
tapi aku mahu kau menjadi bidadari di langgit yang membiru
namun aku hanya manusia
yang aku mahu adalah kau menjadi
teman, sahabat, kekasih, suri dalam hidup aku
untuk satu waktu yang kekal selamanya
Arm Yatim terlalu menyanyangi Aieyda Nazri"


aku terus-terusan senyum bahagia

p/s: syukur Ya ALLAH atas kurnian-Mu yang indah ini..

No comments:

Post a Comment

Thanks for Reading (^_^)