Friday 9 October 2009

perjalanan aku

semalam.. aku jenjalan kat satu taman.. taman ape ke ntah namenyer.. aku pon lupa la plak.. amnesia tuk sejam dua.. aku g taman tu sensorg je plak tu.. kalo g berdua ngn member ke, ngn ehm ehm ke.. leh la gak aku tanye derang ape ke name taman yang aku g smalam tu.. disebabkan aku g sensorg je taman tu.. so aku tak leh nk flash back.. oHOhhoo... ok.. back to cte aku ni... kalo ko x nak bace... ko g skip ke blog org len.. aku tak kesah pon.. ko datang ke blog aku ni pon.. aku tak jempot kan.. korg yang datang sendiri.. so kalo nak blah tu.. poie je la.. eden tak kesah pon... ok2.. cut it short...


mase kat taman tu.. mase aku jenjalan tu... aku nampak la satu couple ni.. dok bergesel-gesel.. tergesel-gesel.. macam sanggap semacam je aku nengok.. kalo dah tak tahan tu.. p la book bilik.. bengong.. p wat aksi terlampau kat umum wat pe.. wat semak mate aku je ni.. tak pasal2 aku kena nangung dosa korg skali.. ye la.. sebab dah di kira bersubahat n tak menegor kalian.. kang kalo aku tego.. tak pasal-pasal aku makan penampo free.. nak mowh la aku... kalo bagi makan nasi kandar ke... ayam kfc ke.. leh tahan la gak..

disebabkan sakit mata.. aku jalan lagi.. dan jalan dan jalan dan jalan.. pastu aku nengok ade satu keluarga ni plak.. ade apak.. ade amma... ade budak laki umo dalam 4 tahun cenghitu... yang si appak tgh belek pancing.. yang si amma tgh bace majalah.. n budak ni aku nengok ade la kat gigi air tu... mukan gigi kuning OK.. gigi air tu korg taw tak ape?? gigi air tu maksudnyer di pinngiran air tu.. ade pahe?? yang aku peliknyer.. si appak ngan si amma tu cam tak bape concern je ngan ape yang si anak tu tgh buat.. woi!! anak ko dah nak masuk dalam air kot.. kalo jatuh then lemas camno??? apa daaa ini org... bikin anak manyakkkk genius.. kalah albert einstein.. tapi mau jaga anak...banyak biol... ingat mau buat anak senang ka??? kasi jaga la elok2 la weyh anak ko tu.. kang aku culik sat g.. aku jadikan pemintak sedekah... ko nak???

disebabkan panas aty nengok keluarga bahagia yang cukup bijak menjaga anak tu.. aku pon blah.. dan aku teroskan perjalanan aku.. jalan punya jalan punya jalan.. aku jumpa lak dengan sekumpulan bebudak ni.. bebudak laki yang aku rase budak-budak nakal.. bebudak ni dengan pakai baju sekolah lagi.. dengan slamber je tgh smoke.. bongok btol!! kasi respek la weyh dgn baju skolah yg korg sarung tu.. ape maw jadi ni?? maw jadi sampah masyarakat ke?? mula2 korg isap rokok.. pastu nanti lelama isap dadah lak ke??? yang paling aku bengang nyer ngan budak2 ni.. derang siap melalak-lalak macam monyet... terkinja-kinja.. terlompat-lompat... macam beruk mak yeh.. konon shufftle la sgt.. shufftle hangguk mu.. steps carca merba... hudoh bebeno.. konon bajet macho la kalo cenghitu?? macam haremmmm....

aku pon blah dari situ... pastu aku nampak ade satu pasangan ini... umo mereka ade la dalam likungan late 60's... aku respek ooo same derang.. jalan berpimpinan tangan.. sambil berjalan tu.. derang bergurau senda.. shweet gilos.... macam baru nk bercinta je.. pasangan ni mmg patot di jadikan contoh.. dah tua2 pon tak segan nak tunjukkan kasih sayang sesama mereka.. bukan cam pasangan skang ni.. lom kawen lagi.. jalan berpelok pinggan bagai.. dah kawen berpegangan tangan je... dah dapat anak dua.. sorg kedepan.. sorg kebelakang.. dah tua2 sok, dok asing2 plak... macam2 hal betol la.. mase muda n bergetah dlu.. tak nak lepas.. mentang2 bini dia dah kerepot n berkedut sane- sini, buat2 tak kenal.. aku debik 5 das sat g kang.. nengok pasangan ni.. sejok sket hati aku ni haa..

sesambil tu.. aku pon berangan la.. kenkonan nk jadi macam pasangan tu la.. berangan punya berangan.. gedebuk.. aku terlanggar tiang.. adoi!!! dan-dan tu la aku nampak ade 5 ekor burung terbang berpusing-pusing kat pale aku ni.. bila mase nyer la plak tiang ni muncul.. bodo tol la.. tp sape yang bodo?? aku yang bodo ke tiang tu yang bodo?? korg rase sape yang bodo?? ke korang yang membace ni yang bodo??? kui kui kui... sorry beb.. bersenda je tu.. ahaha..

lepas aku dah terlanggar tiang tu.. aku cuba gak la nk bangun.. dengan control ayu.. aku bangun slow motion.. tp poning pale cheq ni tak ilang laie ni.. aku pon jalan la dengan terhuyung hayang.. tak sampai soploh langkah aku menapak.. gedebush!!! tiba2 aku rase badan aku basah.. hujan ke??? tak de plak.. langit tu cerah je.. den nape baju aku leh basah kuyup ni??? pikir. pikir.. pikir.. laaaaaaaa.. aku terjatuh dalam tasik.. bengong toll.. naseb bek air nyer cetek je.. kalo dalam sampai 10 kaki?? maw masuk paper aku sok.. headlines lagi... peymes aku jap..

tiba2.. ade sorg jejaka ensem menghulurkn tangannyer ke arah aku.. konon2 nk tolong aku la tu.. hensem ya amat dowh mamat ni.. terkedu jap... aku pon dengan lagak malu2 hanjeng.. bagi la respon.. ye la.. mane slalu dapat can camtu kan.. mamat ni pon tarik le aku kuar dari tasik tu.. time tu bau aku mmg hanyir gilos.. macam baru kuar dari aquarium je aku rase.. mase aku tgh bersih2kan jap diri aku.. aku igt nak ucap la thanxs ke ape kat mamat yg cukup budiman tu.. skali dia dah lesap.. humang aihh!! jin ke ape mamat ni... cepat beno dia ilang..

pasrah tol... ingatkan leh la mintak nombor pon ke.. alamat umah ke.. mukan ape.. senang t kalo aku nak suh omak aku p masuk minang dia. kih kih kih.. berangan sungguh.. tapi hampa... aku pon dah basah kuyup ni.. ingat nak trus blah je la.. aku pon berjalan dan berjalan menuju ke parkir kereta aku.. pastu.. aku cari lak kereta ku.. mane nyer plak kete ni.. btol la td aku park kat sni.. ni dah lesap plak keta aku.. yang ade keta sorong je.. demnn!! mcm mane lak kete aku yg mahal n berkilat sebab baru kua dari car wash tu boleh berganti dengan kete sorong yang penoh berlumpo ni?? tidak!!!!!!!!!

terduduk sat aku cari keta tak jumpa2.. nak tak nak.. aku pon sorong je la keta sorg tu... dah macam minah kerja kat tapak pembinaan je aku ni.. dgn baju yg basah kuyup menyorong keta sorg yg penoh berlumpo.. kompem org igt baju aku tu basah sebab dek peloh.. bukan sebab jatoh dalam air.. uwaaaaaaa :((

dengan penoh kedukaan.. aku sampai gak kat umah aku.. igt nk p mandi.. masuk bilik cari towel.. skalik!!! eyh.. sape plak yg tdo kat katil aku ni.. aku dgn penoh saspen ni.. p la intai minah mane lak yg sesuka aty atok dia pakai baju aku n dengan senangnyer tido di katil aku ni.. skali aku nengok minah ni pusing... demnn!!! itu aku!! muka aku.. aku yg tgh tdo tu.. kalo aku yg tgh tdo.. then aku yg basah kuyup ni sape???????????????? aku terus pengsan!!!

sedar2 je... aku nengok aku bangun dari katil.. n baju aku tak kuyup pon.. eyh.. aku dah berpindah badan ke??? ini sah lagi sahih.. aku bermimpi je tadi... tp keta aku mane?? aku pon berlari ke tingkap dan nengok ke bawah.. phuh.. ade pon ko wahai keta.. ingatkan betol tadi aku sorong keta sorong.. naseb bek semua tu mimpi saje.. dengan perasaan lega.. aku kuar bilik n nak g mandi.. pastu member aku yg baru balik dari kerja... bertanye..

"weyh.. mase bila plak kat umah kita ni ade keta sorong?? sape punya?? "




DEMN!!!








**hanya rekaan semata-mata (",)

No comments:

Post a Comment

Thanks for Reading (^_^)