Tuesday 13 December 2011

Gelak Saya Serupa Mak Lampir

ikan kekek mak iloi iloi
ikan gelama mak ilai ilai
dapat isteri cantiknya amboii
tapi ketawa mengilai ngilai
hiiiiii hiiiiiii hiiiiiiiiiiiiii

saya memang suka gelak... 
gelak saya serupa mak lampir.. 
gelak saya memang mengilai-ngilai...
gelak saya memang 'tak bleyh blahh'

bos cakap dia tak pernah nampak saya marah-marah.. katanya saya gelakk je... beliau marah saya pon, saya masih boleh gelak... saya apply EL sebab abang ipar masuk ICU pon saya masih boleh gelak lagi.. beliau kata lagi, dia admire dengan sifat saya yang sentiasa gelak je.. so saya tak pernah stress... itu kata beliau.. beliau tak tahu sebenarnya saya ni panas baran dan emo!

kawan baik saya kata, kadang-kadang saya serupa menarik perhatian umum bila gelak kuat-kuat.. err... saya tak bermaksud pon.. mungkin spontan.. mungkin saya tak sedar.. akan tetapi memang habbit saya gelak kuat-kuat serupa mak lampir.. 

kawan saya lagi sorang kata, gelak saya memang serupa kuntilanak.. tapi kadang-kadang dia rindu nak dengar saya gelak.. kadang-kadang bila dia stress, dia akan sms saya suruh saya call balik.. bila saya dah call dia hanya akan kata, "weyh.. gelak sket weyh.. rindu dowh nak dengar ko gelak".. hahahaha.. dan saya tergelak dengan statement dia.. tp dia cakap dia akan hilang sedikit stress bila dengar saya gelak cenghitu.. 

en tunang dulu masa sebelum ada apa-apa dengan saya, dia kata gelak saya comel.. wahaha.. agak lawak di situ.. entah tang mana yang comel nye ntah.. sungguh saya tak paham.. tapi sungguh, saya tak pernah nye nak cover2 cun depan dia eyh.. saya tak pernah control gelak.. saya selalu gelak lepas je.. 

bakal mak mertua saya kata, lepas dah tunang ni kena banyak sabar.. kalau gaduh-gaduh jangan sampai melarat.. jangan argue-argue.. kalau en tunang marah-marah, diamkan je dulu.. dah reda marahnya baru cakap elok-elok.. dan bakal mak mertua pesan, lepas ni jangan gelak kuat-kuat lagi.. dennnng~ tapi, sungguh, saya memang tak leh control gelak saya.. 

siapa yang kenal saya.. pasti tahu betapa hebatnya hilaian gelak tawa saya.. ada yang mengeleng kepala.. ada yang menjeling marah.. ada yang mencebik geram.. ada yang rasa cam nak bagi penampar.. tapi, saya tetap saya.. gelak dan saya memang tak bleyh nak dipisahkan.. (oh ye!! tu time saya mood ok la.. kalau saya bad mood, jangan kan gelak, senyum pon tidak!!)

GELAK PENAWAR DUKA.. dan banyak gelak juga mematikan jiwa! 

No comments:

Post a Comment

Thanks for Reading (^_^)