Monday 5 December 2011

kau yang terlambat atau aku yang terlalu cepat?

cukuplah!
sudah aku serahkan hati aku pada insan lain
insan lain yang lebih menghargai aku
insan lain yang lebih menerima aku seadanya
insan lain yang kurasakan tidak keterlaluan untuk aku katakan
insan yang lebih baik daripada kau

bukanlah dulu itu yang kau doakan
saat peristiwa itu terjadi, itu yang kau titipkan
agar aku bertemu dengan insan yang lebih baik daripada
agar aku bahagia dengan insan yang boleh membahagiakan aku
tapi, kenapa sekarang kau datang?
datang untuk mengutip kembali kenangan lalu
datang untuk mengambil kembali sisa-sisa yang tinggal

cukuplah!
tiada apa lagi yang tinggal,
kalau ada pun, hanya sebuah luka yang dalam
tapi, jangan risau! luka itu telah aku rawat dengan sempurna
jangan risau! aku tahu menjaga hati aku sendiri

cukuplah!
pergilah!
tiada apa lagi yang menarik terhadap diri aku
yang perlu kau ambil pusing lagi!
sudah tiada!
lagian,
aku kini sudah separuhnya menjadi hak milik orang.

sama ada kau yang terlambat
atau aku yang terlalu cepat
itu bukan persoalannya
tapi jawapannya, CUKUPLAH!!

No comments:

Post a Comment

Thanks for Reading (^_^)