Friday 9 December 2011

Mulut Manusia Bukan Seperti Mulut Tempayan yang Boleh Ditutup!

ada orang menyampaikan
menurut satu perbualan

"aida dah tunang? dengan siapa? handsome tak tunang dia? kerja apa? "

dan pelbagai lagi soalan..

dan buat yang pernah melihat, en tunang saya yang saya sembunyikan
tahniah sebab anda bertuah!
buat yang masih tertanya-tanya, siapa dia..
teruskan mencari!

bukan nak sembunyikan..
tapi kami berdua bukan artis!
harap mengerti..

tapi kadang kala..
terdengar juga sok sek sok sek mulut yang berkata
"tunang aida tu tak handsome dowh!!.. handsome lagi aku!!"

meh sini jumpa aku.. aku nak cakap something!

"biarlah dia tak handsome pun.. kau ingat kau handsome sangat ke? even dia tak handsome tapi dia membahagiakan aku.. dia cukup sempurna untuk menutup segala kekurangan aku!!..aku tak perlu yang segak rupawan tapi cukup sifatnya dan peribadinya yang membuatkan aku tertawan! "

cukuplah berkata-kata mengenai kehidupan aku
jangan halang perjalanan hidup aku seperti mana aku tidak pernah meghalang laluan hidup kau


p/s : dah lama aku tak men 'laser' orang dengan ayat berbisa dari lidah aku.. jangan cabar aku sebab kau takkan pernah tahan dengan ayat menikam jiwa aku!

No comments:

Post a Comment

Thanks for Reading (^_^)