Thursday 30 April 2009

media?graphic?planner?

rasenyer macam dah lama tak posting.. almaklumlah a bit busy wif some matters that need full attention... (ammendment thesis, assignments, final examinations, TRIPS Melewati Sempadan and Planning INFO 2009)..

i love graphic and media arts... well rasenyer tak de la aku ni creative sgt... but so far.. im proud of my products... and i do receive some compliments... but all da criticise that ive been receive, akan di jadikan panduan untuk penghasilan produk2 lain..

well.. my biggest involvement in graphic and media arts is when im publishing Planning INFO 2008.. Majalah Planning INFO 2008 ini merupakan satu majalah sulung yang diterbitkan oleh Jab. Perancangan Bandar dan Wilayah, UiTM.. and aku telah di beri tanggung jawab untuk mendesign, menyusun dan segala me untuk majalah tersebut.. and hasilnya, Alhamdulillah... ianya sudah di terbitkan dan aku telah di beri peluang untuk menerbitkan Planning INFO 2009.. yes i am happy... mmg la terbitkan Planning INFO ni tak de profit tuk aku.. sebab aku hanya membantu pihak Jabatan sahaja.. tapi aku mengambil peluang dan kesempatan ini untuk melibatkan diri dalam bidang penerbitan dan penulisan..

Then, aku juga di beri peluang untuk mendesign dan menyusun kembali GARIS PANDUAN KAFE TERBUKA under Jabatan Perancang Bandar dan Desa Semenanjung Malaysia (JPBD HQ).. kali ni tugas aku hanyalah untuk menformatkan kembali GP tersebut dan menghasilkan sebuah GP yang baru untuk memudahkan orang ramai menggunakannya.. untuk tugasan kali ni, aku dan sahabat aku telah di appoint oleh lecturer kami untuk memikul tugasan itu.. dan tugasan ini juga telah memberikan aku pengalaman yang berbeza dari bidang penulisan dan penerbitan..

And now.. aku memikul tanggungjawab sebagai editorial board dalam penerbitan dan penulisan TRIPS Melewati Sempadan.. Majalah ini adalah merupakan terbitan sulung aku dan rakan2 sekelas mengenai perjalanan kami ke Jogjakarta, Indonesia.. penerbitan majalah ini adaha bertujuan untuk memberikan gambaran mengenai aspek-aspek perancangan yang telah di lakukan oleh rakan sekelas..

Pada tahun 2008 juga, aku telah menjawat jawatan Pengerusi Multimedia dan Penerbitan bagi Persatuan Perancang UiTM.. dan untuk jawatan itu, aku telah menghasilkan pelbagai poster mengenai events yang bakal di adakan, invitation card kepada lecturer untuk menghadiri events2 tersebut dan pelbagai lagi.. sesungguhnya, tugasan2 tersebut sememangnya menguji minda aku untuk berlaku kreatif dan inovatif..

aku tak tahu, selepas ni.. ape lagi tugasan yang akan di perolehi oleh aku.. mungkinkah aku akan menceburkan diri di dalam bidang penulisan dan penerbitan? bagaimana pula dengan segulung ijazah yang bakal aku perolehi nanti? aku tidak tahu..

3 comments:

  1. wah,.dah jadi minah grapik ni,..nice lah cam tu,..hehe keep da good work!!thanks for concern to my blog,.stay tune:D

    ReplyDelete
  2. ngeee... satisfaction tu penting... huhu... ade kerja kosong tak?? nak edit2 gambo ke... berminat ni.. ngee~

    ReplyDelete
  3. erm...aida ni mmg kreatif dr dulu lagi..
    ala x kisah kita ade degree apa pon..
    yang penting kita happy dgn job kita....

    :-)

    ReplyDelete

Thanks for Reading (^_^)