Friday 29 May 2009

Wanita|Women|Ladies|Girls||Gadis

Seorang anak kecil,bertanya kepada ibunya,"ibu, mengapa ibu menangis?".. lalu ibunya menjawab, "kerna aku seorang wanita".. namun anaknya menjawab "aku tidak mengerti maksudmu ibu".. ibunya terus memeluknya dan berkata "dan kamu mmg tidak akan pernah mengerti"..

lalu anaknya bertanya kepada ayahnya.. "ayah, mengapa ibu menangis tanpa alasan?".. ayanhnya hanya menjawab, "setiap wanita mmg suka menangis tanpa alasan"

seterusnya, anak kecil itu terus membesar menjadi seorang lelaki dewasa.. namun, naluri ingin tahunya tetap mencari jawapan mengapa wanita suka menangis tanpa alasan.. akhirnya, persoalannya terjawab ketika di luar sedarnya, ia bertemu Tuhan.. dan Tuhan berkata:


Ketika AKU menjadikan wanita dari tulang rusuk lelaki, aku menjadikkannya dengan sifat-sifat yang cukup istimewa

AKU membuatkan bahunya cukup kuat untuk menompang dan pada waktu yang sama cukup lembut untuk memberikan kenyamanan diwaktu kamu keresahan

AKU memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu menahan kesakitan melahirkan anak serta menerima penolakan daripada anak-anaknya yang boleh menguris hatinya

AKU memberikannya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar, meskipun orang lain telah menyerah serta ketabahan untuknya mengasuh keluarganya dengan penderitaan tanpa kelelahan serta keluhan

AKU memberikannya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan bahkan di saat anaknya menderhaka pada nya

AKU memberikannya kekuatan untuk mendukung suaminya di saat kegagalan dan melengkapi tulang rusuk suaminya untuk melindungi hati suaminya

AKU memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik, takkan pernah menyakiti isterinya, namun kadang kala menguji kekuatan dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu

dan akhirnya, AKU memberikannya air mata untuk diteteskannya dan digunakannya pada waktu yang diperlukannya..


tahukah kamu, bahawa:

kecantikan seorang wanita
bukan dari pakaian yang disarung ke tubuh badannya
atau susuk badan yang cuba ditampilkannya
atau bila mana ia menyisir rambutnya
namun,
kecantikan seorang wanita
harus dilihat dari matanya
kerana, itulah pintu hatinya
tempat dimana cinta itu berada



No comments:

Post a Comment

Thanks for Reading (^_^)