Sunday 2 August 2009

kawan saye

tribute to Dyanah Amin sempena Friendship Day


saye ade sorg kawan.. name dia Nurdiyanah Amin Nordin.. umo dia 23 tahun.. dia lahir 4hb Mac.. saye pula lahir 4hb Julai.. same kan tarikh hari lahir kami??.. beza bulannyer juga 4 bulan.. huhu.. sweet nyer.. (dulik ape saye kalo org ckp tak sweet pon!!).. sebut pasal sweet ni.. saye panggil dia sweet.. nak taw tak sebab ape?? sebab saye slalu nyanyi lagu 'hitam manis' kat dia.. lagu dia camni

hitam manis... hitam manis
yang hitam manis
pandang tak jemu.. pandang tak jemu
yang hitam manis pandang tak jemu

hohoo.. saye nyanyi lagu tu sebab kulit dia agak gelap dari saye.. hahaha.. bila tibe waktu setan bertanduk lapan dekat dengan saye.. saye akan nyanyi lagu ni plak

its black and white..
woooo

lagu arwah MJ tu.. hahaha.. pastu mesty muka di cemberot je.. muka tak puas hati.. hahaha..tapi saye suka sakitkan hati dia lagi.. kadang2 saye panggil dia macam2.. peha besar la.. hidung kembang la.. gigi kuning la.. ketiak hitam la.. dan sebagainya.. jahatkan saye?? tp korg tataw, dia pon ade panggil saye macam2 gak.. tp tu lah senda gurau kami.. hohoho.. mmg agak kasar.. tp yg penting kami je taw erti sahabat antara kami.. tp dalam banyak2 gelaran, cik denah ni tak suka betol saye panggil dia gemok.. nanti dia mesty tak nak makan.. kih kih kih

saya suka juga buli diyanah ni.. kalo saye malas nak amek menda je.. mesty saye jerit name dia.. saye jerit.. DIYANAH AMIN!!!!.. nanti dia datang la.. kadang2 dia malas nk ikot cakap saya.. tp saya wat muka.. nanti dia ikotkan gak walaupon kurg ikhlas.. kadang2 saya taw dia mengomel kat saye.. nanti saye jerkah la dia.. "HAH.. APE YG KO MEMBEBEL TU".. cik diyanah ni agak suka membebel.. kadang2 bila dia cakap.. agak memetir gak la.. bingit oo telinga den.. ish ish..

saye kenal dengan diyanah amin ni mase saye amek diploma ka uitm dlu.. tahun 2004.. kami rapat sungguh la.. macam belangkas.. tido same2.. kemana2 pon berdua je.. tu la sampai ade org cakap yang kami ni LESBO (sumpah saye takkan maafkan org tu).. plak tu org yg cakap tu boleh dikatakan baik gak la dgn kami.. (so pade org tu, u know who u are!!).. mula2 mmg rase sakit hati pon.. tp kalo kita nk defend diri sendiri pon, wasted je.. sebab org akan cakap kita tegakkan benang yg basah.. so buat bodo saje sudah.. dia yg dapat dosa.. kan.. kan.. kan.. tp sape yg betol2 rapat ngn kami je taw yg sebenarnye kami ni dah macam siblings dah.. dah tak de selindung ape dah..

ape yang buat saye sayang sgt kat minah ni kan.. dia sentiasa ade untuk saye.. tak kira lah waktu tu saye tengah happy, saye tgh moody.. saye tgh sakit hati..tgh sawan.. tgh sedih.. tgh murung.. dan sebagainya.. dia sentiasa ade.. bila saya susah hati.. saye akan pergi dekat dia.. dia akan bagi saya semangat.. bila saya ade masalah.. pada diasaya rujuk.. mmg lah kadang2 dia x mampu nk solve kan masalah saya.. tp dia ade untuk mendengar.. baik kan dia??

diyanah amin ni sakit.. kesian dia.. saye sedih bila dia sakit.. bila sejuk je sakit dia datang.. bila stress je sakit dia datang.. kesian dia bila dia sakit taw.. hmm.. dah la ubat dia mahal.. naseb baik la baru sakit athma je.. kalo sakit len?? tataw la saye.. dia plak bukannya dari keluarga yg senang.. dia pandai simpan duit.. tp saye suka habiskan duit dia.. dia suka blikan saya macam2.. especially makanan.. dulu saye tak de la debok macam ni.. tp diyanah amin suka bagi saya makan.. tu pasal la saya debok dan debok dan debok.. hohoho...ye mmg salah diyanah amin sebab saya debok..

saya mmg suka salahkan dia pon.. kalo barang ilang je.. mesty saya kata dia yang salah letak.. saya tak kan ngaku yg tu salah saye.. pastu kalo saya tataw something.. saya mesty tanye dia.. saya tak puas hati kalo dia jawab TAK TAW.. kalo dia jawab tak taw.. mesty saye merengus dan cakap ISH.. TU PON TATAW.. hahaha.. pada hal saye pon tataw.. tp saye tak leh terima kalo dia kate dia pon tataw.. bagi saye dia mesty taw!!.. kih kih kih..

diyanah amin ni unik orang nyer.. kawan2 sekolah saye panggil dua turtle.. atau pon kura-kura.. sebab tu kalo kuar kartun teenage mutant ninja turtle saya cakap 'SAMPAI HATI KO.. BERLAKON PON TAK GTAW.. hahah.. mesti bengkek je hati member tu..

bagi saye.. selain dari family saye.. yg taw semua kisah klasik saye ialah diyanah amin.. yg memahami saya dia jugak.. kalo nak taw baik dan buruk nyer saya.. silalah rujuk diyanah amin..

inilah diyanah amin.. senyum sket diyanah oiii

comel tak dia?? manis kan?? kalo dia manis.. ayuh kite nanyi sama


hitam manis.. hitam manis
yang hitam manis
pandang tak jemu.. pandang tak jemu
yang hitam manis pandang tak jemu


6 comments:

  1. ahahaha....jap aku nk nyanyi

    eyh diyana yang manis sila angkat telipon....
    angkat telipon cepat sikit....
    eyh betol kah

    ReplyDelete
  2. hahaha.. salah la lala... lagu henpon dia cam ni..

    hey diyanah yang manis.. tett tett
    cpt angkat telefonya..
    angkat angkat telefon...
    cepatlah angkat telefon...

    hoooo.. dyanahhhh angkat telefon..
    cepatlah angkat..
    angkat telefonnya..
    cepat angkat... sebab aku dah penat
    menyanyi suruh ko angkat telefon..

    hahaaah

    ReplyDelete
  3. klu kamu ckp saya sweet..KAMU lagi SWEET..(dh la gebu bak kate farah..ahahaha)
    thanks to u my dearie friend..especially to the words u wrote describing me, appreciating me..THANKS a TRILLION..no words can describe how beautiful sounds of our friendship in my heart..hehe..terharu tau..lastly..Happy Friendship Day to u too..

    ReplyDelete
  4. kan aku dah cakap.. aku comel.. hohoho...

    ReplyDelete
  5. saya happy tengok kowank happy..
    n Happy Belated Friendship Day.
    hehehee...

    ReplyDelete

Thanks for Reading (^_^)