Sunday 2 August 2009

kawan | sahabat | teman

semua org ade kawan.. same la seperti saya.. saya punya teman yang sangat banyak.. namun teman yang betul2 rapat ada beberapa.. saye ni jenis yg susah nak mulakan persahabatan.. tapi bila dah bersahabat pon saya sering sakitkan hati kawan2 saye.. maaf ye sahabat..

kawan itu sebagai tempat untuk berbicara.. tempat kita berkongsi masalah.. tak kira lah masalah peribadi, kewangan, famili, perasaan, politik ataw ape saje.. tp kena tgk pada jenis kawan tersebutlah.. buatnyer kawan tu tataw ape2 pasal politik.. takkan kita nk cte pasal politik kan kat dia.. ataw pon.. buatnyer kawan kita tu anti-cinta, takkan kita nak crite pasal pasangan kita kat dia kan..pokok pangkalnye.. kite lah yang perlu bijak untuk berkawan..

betul lah kate orang.. biar ade seribu kawan.. dan jgn ade sorg pon musuh.. carilah kawan.. bukannye musuh.. tp kita juga perlulah bijak untuk memilih kawan.. kerna siapa kita, terpamer pada dengan siapa kita berkawan.. kalo boleh cari lah kawan yg mampu membimbing kita ke arah kebenaran.. nescaya selamat dunia akhirat.. tak salah kita nk berkawan dengan sape pon.. tp kita pon jangan lah terpengaruh pada kawan kita if dia buat something yg tak elok..

jadi, sempena hari sahabat ni..atau omputeh cakap, friendship day... saye ucapkan selamat bersahabat kepada semua.. terima kasih kerna kalian menjadi teman saye.. terima kasih atas segalanya.. :)

No comments:

Post a Comment

Thanks for Reading (^_^)