Thursday 21 January 2010

suatu hari dan hari ini

pada suatu hari.. enjin keta Cik Aida enggak boleh di startkan.. siot sungguh.. start2 tak bleyh.. keta hanya menguarkan bunyi2 manja macam pengantin malam pertama... last2.. ibu cik aida panggil pomen keta.. rupa2 nyer battery dia kong.. bukan king kong taw.. kong tu maksudnya tamat perkhidmatan..

keesokkan harinyer.. baru le keta tu leh di ambil siap dengan battery baru.. bergaya sungguh keta den.. ekekeke.. pastu yg bestnyer.. pomen keta tersebut siap tinggalkan laie jumper beliau di dalam boot keta ku yang macam kedai kasut bergerak tu.. (standed le tu keta pompuan kan.. mesty penuh ngn sepatu)..

memula tu terpikir le jugak.. pe kejadahnye aku nak wat ngn jumper ni!! (pompuan kalo bab2 keta ni mmg cam sipot sedut sket.. lembab).. tp gasakle.. simpan je la.. ne taw mungkin berguna di suatu hari yang hening nanti kan..

dan akhirnya.. pada ary ni.. jumper jumpa (macam pantun lak bunyinyer) telah berjaya di gunakan.. bukan pada keta saya.. tapi pada kereta cik selenah ni.. fuihhhh~.. pepagi tak leh start lak enjin ketanyer.. tp.. jumper nyer dah ada.. tapi camno nak menggunakannye? demmit!!! blur sungguh otak kami2 si gadis ayu lengkap dengan sepatu tinggi dan mekap seinci.. aiyoooo~

tp yang bestnyer jadi pompuan... kalo tataw.. ape susah.. panggil saja jejaka yang ada di sekeliling ni..pasti di hulurkannya bantuan.. mekaseh le bang (ntah ape ke namanye tadi) kerna membantu.. walaupon seems cam tak nak tak nak sebab takot awek dia marah kan.. tp di tunjukkan nyer jugak le cara2 menggunakan jumper.. ohohoho

akhirnya.. selesai soploh menit mencaj batt keta cik selenah ni.. enjin nyer tidak lagi mengeluarkan bunyi2 raungan manja pengantin pompuan di malam pertama.. tp mengeluarkan bunyi ngauman si pengantin jantan waktu honeymoon.. (korang pikir ape baii????).. maka selesai dengan itu.. mulalah kami menyusur di jalan raya untuk ke opis memasing dan memulakan tugas dan cik aida mula membebel di sini..

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
** pas ni jejaka ensem mane nak ajar cik aida cara2 menukar tayar pancit lak?? anyone??

No comments:

Post a Comment

Thanks for Reading (^_^)