Thursday 16 June 2011

Yang Maha Agung

To get something you never had, you have to do something you never did.' When God takes something from your grasp, He's not punishing you, but merely opening your hands to receive something better

kenapa perlu merungut dan membentak sekiranya apa yang kita hajati tidak kita perolehi? tak semua yang kita nak di bumi ALLAH swt ini akan kita perolehi.. sebab tak semua yang kita hajati itu terbaik untuk diri kita sendiri.. barangkali ianya mendatangkan musibah di masa akan datang.. sebab tu apa yang kita hajati itu tidak di tunaikan oleh Yang Maha ESA.. ALLAH swt itu Maha Menyanyangi setiap umatnya meskipu umatnya itu alpa terhadap kewujudan dan kekuasaan-Nya.. ALLAH swt itu juga Maha Pengampun akan setiap kesalahan, kealpaan serta kekhilafan hamba-Nya..

Sekiranya ALLAH swt itu menarik segala nikmat yang telah dikurniakan kepada kita, usah mengeluh.. usah mempersoalkan dan usah menuding jari pada yang lain.. tanyalah pada diri kita sendiri.. apa silap kita.. apa kekurangan kita.. sehingga kita tidak berhak untuk terus menikmati kurniaan-Nya itu.. DIA yang Maha Menetapkan setiap dan segala urusan di langgit dan di bumi..

No comments:

Post a Comment

Thanks for Reading (^_^)