Thursday 28 July 2011

Quote of Life

seringkali kita meminta untuk orang memahami diri kita.. Kita berharap agar orang sekeliling mengerti kehendak kita dan tahu apa yang kita suka dan apa yang kita tak suka.. Tapi, pernahkah kita bertanya pada diri kita sendiri, "apa sebenarnya yang kita mahukan dalam hidup ini?".. dan adakah mempunyai jawapan bagi persoalan itu?


Hidup ini umpama roda.. Kadang-kadang kita di atas dan kadang kala kita berada di bawah.. Tak selamanya kita akan sentiasa di atas dan juga sebaliknya.. Setiap yang terjadi mungkin ada hikmahnya.. Walau tidak sekarang, esok lusa, siapa yang tahu bukan.. Kepercayaan terhadap Qada dan Qadar Yang Maha Esa itu perlu kita sematkan sentiasa di minda. 



sahabat ketika senang memang senang di perolehi.. namun sahabat ketika susah itulah yang paling susah atau sukar untuk kita temui.. Dalam hidup ini, banyak liku dan onak duri yang perlu ditempuhi. Cabaran dan dugaan pasti akan ada dari pelbagai sumber.. Saat ini terjadi, sahabat sejati akan sentiasa disisi.. Indah kan kehidupan ini?



3 comments:

  1. Yes I believe that life is nothing without friendship. It's not easy to be alone and no one is there to comfort you in times of your downfalls.

    So please take good care of your friends..

    ReplyDelete
  2. Pretty great post. I simply stumbled upon your weblog and wished to mention
    that I've really loved surfing around your weblog posts. In any case I'll be
    subscribing in your feed and I hope you write again very soon!
    Also visit my site : GFI Norte

    ReplyDelete
  3. It's not my first time to visit this website, i am visiting this web site dailly and get pleasant data from here every day.

    my weblog - http://www.pregnancyhelper.in

    ReplyDelete

Thanks for Reading (^_^)