Wednesday 12 October 2011

Ketidaksempurnaan Kau Barangkali Menyempurnakan Insan Lain

Sumber Gambar[sini]
manusia, tiada siapa yang sempurna
atau orang omputeh bicara, 'nobody's perfect!'
dan ya! Muhammad s.a.w di berikan pengecualian!

dia tidak cantik tapi punya hati yang baik
kau tidak baik tapi punya wajah yang menarik
dia pendek katik dan kau tinggi melampai
dia gemok air dan kau kurus menegiurkan
dia kentut bersepah dan kau korek hidung merata
dia mudah naik angin dan kau pun baran
dan pelbagai contoh lagi!
penatlah semua aku nak senaraikan!!

tapi, di sebalik ketidak sempurnaan diri masing-masing
hubungan yang di bina masih tetap utuh
kasih sayang semakin menebal

dan kadang kala.. 
ketidak sempurnaan dia itu yang melengkapkan kau
ketidak sempurnaan dia itu yang kau rindukan
ketidak sempurnaan dia itu yang membuatkan kau bertahan

Sumber Gambar [sini]
jujur bicara,
aku punya terlalu banyak kekurangan..
aku cerewet, panas baran, manja, dan PMS sepanjang tahun
tapi sifat cerewet aku yang membuatkan everything must be perfect!
sifat panas baran aku yang membuatkan everything have to take serious!
aku tak suka menunggu orang dan tak suka di tunggu!
itu salah satu imperfections aku!
tapi sifat itu yang membuatkan orang akan lebih 'punctual' and tahu istilah 'dont-waste-my-time'
aku boleh senaraikan berjela-jela imperfections aku! sebab aku sedar siapa diri aku

itu guna nya quote 'accept-me-as-the-way-i-am'
terima dengan redha terhadap segala 'imperfections' aku ini.
sebab aku percaya, kalau kau terima diri aku seadanya
kau akan boleh melihat aku di sudut yang lain daripada orang lain
kau akan lihat yang imperfections aku ini adalah perfections bagi kau!

sama juga seperti kau di sana..
jangan terlalu merendah diri
semua orang tak perfect di muka bumi ini
tapi percayalah, semua orang cuba berlagak perfect di muka buku!
percaya pada diri sendiri,
siapa tahu kalian punya imperfections juga boleh jadi perfection pada orang lain.
sungguh... aku tak tipu!


lihat video ini
anda pasti paham apa yang cuba aku sampaikan!

No comments:

Post a Comment

Thanks for Reading (^_^)