Wednesday 5 October 2011

Move On


selangkah demi selangkah
maju lagi setapak ke hadapan
itu yang seharusnya kita lakukan
pernah melihat orang berjalan mengundur ke belakang?

*senyum*
*lepas*
*lega*

ayuh, hayunkan gerak langkah mu itu
setapak lagi dan lagi
yang tertinggal di belakang hanya bekas tapak kaki
bersama kenangan semalam
untuk apa di toleh lagi?
untuk merobek kembali hati itu?
atau untuk menjadikan kenangan lalu sebagai kenangan di masa hadapan?
berbaloikah?

ada kenangan yang indah yang boleh di simpan
ada kenangan yang pahit yang seharusnya kita lupakan
tapi,
memaafkan lebih mudah dari melupakan
fitrah manusia!!

*senyum lagi*

selangkah lagi kaki ku maju ke hadapan
beerti selangkah lagi telah aku tinggalkan kau di belakang

selangkah lagi kaki ku hayun ke hadapan
beerti selangkah lagi kau aku lepaskan

biarkan bekas tapak kaki itu
terhapus oleh air laut yang terhempas ke pantai
padamkan bekas tapak kaki ku itu
seperti mana kau aku hapuskan dalam diri ini

*******
dulu aku bebas belarian di tepian pantai
sehingga satu saat
aku terpukul dan jatuh terduduk
sakitnya sepertimana ombak memukul pantai
lalu aku merintih serta mengaduh
tapi, ombak masih tetap memukul pantai
dan kini, tiba saatnya air laut sudah tenang
aku belajar untuk bertatih kembali
sehingga aku mampu melangkah setapak demi setapak
maju ke hadapan, bukan lagi kebelakang!

No comments:

Post a Comment

Thanks for Reading (^_^)