Wednesday 11 May 2011

siapa dia?

Saat hampir semua teman sebaya mula meminta alamat untuk dilayangkan walimatulurus.. dia masih lagi sendiri.. saat teman-teman seusia sudah mula menimang cahaya mata, dia masih lagi menyendiri..

Bukan dia pinta untuk melalui semua ini.. dia juga tidak mahu berada di situasi ini.. di mana dia masih lagi sendiri tanpa pasangan di sisi..

Dia pernah berkasih lalu bercinta... Bukan dia tidak tahu apa itu ertinya cinta. Dia sudah cukup matang mengenal maknanya cinta dimana kaum adam dan hawa berkongsi satu rasa yang sama.. tapi mungkin jodonhya tiada untuk diteruskan sehingga ke pelaminan indah..

Dia pernah kecewa.. namun semangatnya tidak pernah goyah.. semakin menginjak usia, dia semakin kuat dan tabah menghadapi kehidupan.meskipun dia tahu dia bakal melewati usia senja sendirian..

Dia pernah mencari galang gantinya.. pernah cuba untuk bercinta lagi.. namun mungkin nasibnya tiada untuk merasakan benih cinta yang bercambah dari rahimnya sendiri.. mungkin belum rezeki dia..

Tapi dia kuat.. disandarkan cinta yang hakiki hanya pada yang Maha Esa,tuhan yang punya segalanya di dunia.. dengan itu mungkin dia akan berasa tenang sentiasa..

Mungkin saatnya nanti.. waktu dia mula di mamah usia, tiada anak yang akan menjaganya... Mungkin suatu hari nanti bila dia sudah kembali ke alam fana tiada zuriat yang akan mendoakan kesejahteraanya.. yang menyedekahkan bacaan yaasin dan surah alfatihah buat bekalannya di sana.. tapi, itu bukan kemahuan dia..

Allah swt, tuhan kita yang Maha Esa dan Yang Maha Menetapkan.. Allah swt Yang Maha Mengetahui setiap perkara... Pasti punya rancangan yang lebih baik untuk insan-insan seperti dia..

Dia adalah manusia biasa.. punya hati dan juga rasa.. dia mungkin suatu hari nanti adalah penulis.. mungkin juga siapa-siapa di luar sana...

1 comment:

  1. insyaAllah nanti akan ada. tuhan pasti ada sediakan seseorang untuk kita. cuma mungkin masanya belum tiba kan..

    ReplyDelete

Thanks for Reading (^_^)