Thursday 22 September 2011

kekurangan saya adalah kelebihan anda

pernah orang berkata,
untunglah kau berdarah kacukan
punya kulit yang cerah
punya rambut yang lurus
punya otak yang bijak
punya raut wajah yang tidaklah huduh sangat

tapi saya punya kaki yang pendek
punya mata yang sepet
punya hidung yang pesek
punya tangan yang tembam
punya perut yang boncet!

tiada siapa yang sempurna! (Nabi Muhammad s.a.w dikecualikan)
kelebihan saya mungkin kekurangan anda
dan begitu juga sebaliknya
kekurangan saya barangkali kelebihan bagi anda

anda mungkin tidak punya kulit secerah saya
tidak punya rambut selurus saya
tapi anda punya mata yang bulat dan bundar
anda ada rambut yang ikal mayang
raut wajah anda walaupun bukan persis model namun masih manis di pandang

bagi saya, kecantikan itu sesuatu yang subjektif!
dan bagi saya, setiap ciptaan illahi itu indah dan cantik!
mungkin tidak bagi saya, tapi bagi orang lain..
saya mungkin melihat di sudut yang berbeza dari anda

orang kata anda tidak cantik dan menarik?
senyum! sedekahkan pada dia..
dengan harapan hati dia menjadi cantik, secantiknya wajahnya itu!

No comments:

Post a Comment

Thanks for Reading (^_^)