Monday 31 January 2011

two road

Two roads diverged in a yellow wood,
And sorry I could not travel both
And be one traveler, long I stood
And looked down one as far as I could
To where it bent in the undergrowth

have u heard of the above phrase? yups.. it is written by Robert Frost.. used to be in the literature studies for English subject back when i was in form five.. dua persimpangan jalan di dalam kehidupan.. dan tidak tahu mana satu laluan yang harus kita lalui.. kiri atau kanan..

selalu kan kita mengalami situasi di atas.. doesnt know which path should be take.. kadang-kadang kita bimbang dan juga khuatir jalan yang kita pilih merupakan laluan yang salah.. kita bimbang apakah yang akan kita tempuhi sepanjang perjalanan itu..

last weekend.. i used to watch this hindustan movie.. which dah pernah tgk dah before this.. cerita Diwale Dulhania Le Jayenge.. Kajol and Shah Rukh Khan yang berlakon.. so, among all of the script in that movie.. saya tertarik dengan satu ayat ni.. which, di ungkapkan oleh SRK..

in life.. there will always be two road.. the right one and the wrong one.. in the wrong one, we will found lots of happiness, easement , joy and things that makes us happy.. but the end of the road, we will always loose.. but the right one.. along the road, we will find lots or heartache, obstacles, challenge and etc... but in the end of the road, we will always win

so, sebagai konklusinya, tidak mudah untuk mencapai kejayaan dan kebahagian itu.. setiap kebahagian dan kejayaan yang kita tempuhi tu, ada 'bayarannya'... bayarannya itu mungkin mahal.. tapi amat berbaloi suatu hari nanti.. Yang Maha Esa juga gemar menguji Hambanya.. kerana setiap ujian dariNya, pasti akan ada hikmah di sebaliknya.. redha dengan ketentuanNya.. itu yang terbaik.. Insya ALLAH

so readers.. tell me now, are u in the right path or in the wrong one?.. i hope, i am in the right one..

No comments:

Post a Comment

Thanks for Reading (^_^)