Thursday 9 December 2010

aku, awak(v1.0) dan awak(v3.0)

banyak benda yang terpendam dalam hati cik aida ni.. kadang-kadang ianya tak dapat nak diungkapkan melalui kata-kata.. namun yang pastinya, ianya memang terzahir di mata.. cik aida bukanlah seorang yang pandai menyembunyikan rahsia hati.. jujur dikatakan, cik aida jenis 'transparent' orangnya.. apa sahaja yang di rasa di hati, pasti akan terpamer di wajah.. bila dah tak suka tu.. memang jelas ketara terpamer di muka.. sama lah juga kalau cik aida suka, bosan, tak de mood, marah, sedih dan sebagainya.. bukan sahaja ianya terzahir di mata.. malah turut kadang kala terkeluar melalui kata-kata..

" aida tu kalau ada masalah memang tak boleh simpan untuk diri sendiri eyh? nampak betul di wajahnya"

itu yang dikatakan oleh cik dyanah.. petikan ayat dari kakak sepupunya.. ermm.. memang kak, saya memang tak reti nak simpan raut wajah saya ni.. nak2 di saat saya sedang rapuh..


orang boleh melihat.. memberi nasihat.. memberi pendapat.. membantu saya membuka mata dan membuka hati.. memberi kata2 perangsang.. namun, ianya terpulang pada diri saya sendiri untuk bertindak.. untuk berfikir yang terbaik bagi saya sendiri.. saat ini memang saya sedang rapuh.. saya cuba mencari kekuatan saya kembali.. but at certain part, i was so damn weak.. kadang-kadang, saya bertanya pada diri sendiri.. kenapa aku? kenapa aku yang jadi mangsa? kenapa hatiku terus-terusan di sakiti? dan seolah2 saya sudah mempersoalkan qada dan qadar illahi.. namun, apabila saya sudah kembali tenang.. saya sedar, semua yg jadi ade sebab dan akibatnya.. mungkin ianya balasan untuk saya kerana pernah menyakiti hati insan lain dulu.. mungkin balasan pada saya kerana pernah melukai hati insan lain dulu.. hidup ini putaran roda kan.. moga suatu hari nanti, kebahagian menjadi milik saya yang hakiki..  kadang-kadang terdetik juga kat hati.. its ok, what you give, u will get back.. and then, as usual.. my angel friends.. which is Dyanah Amin, akan berkata

"tak baek aida mendoakan dia mendapat balasan.. baik ko doakan agar dia di ampunkan ALLAH.. itu yang sebaiknya"
apa pun yang terjadi antara saya dan dia.. ikhlas saya maafkan.. kerana selagi saya tidak memaafkan, selagi itu saya tidak tenteram.. apa pun yang berlaku juga.. saya tidak akan pernah serik untuk bercinta lagi.. cinta itu kan indah.. cuma kadang kala sahaja ianya menyakitkan.. tapi buat masa ini.. mungkin saya perlu berehat dan merawat luka dulu.. doakan saya sembuh ok.. dan juga.. doakan juga hati saya yang rapuh ini akan kuat sekuat tiger!






sekali saya dah sayang seseorang
susah untuk saya cari sebab membencinya

1 comment:

Thanks for Reading (^_^)