Thursday 25 August 2011

Day #23

30 Days Challenge - refer it here

Day 23 - 15 Facts About You
******************************************************

1. saya seorang yang sangat cerewet. kadangkala juga orang akan merasa sangat annoying dengan sifat cerewet saya itu. nak buat camne. saya perempuan! hahaha (tade kena mengena kan?)

2. saya seorang yang sangat manja! tapi dengan certain-certain orang yang terpilih sahaja. bak kata Diyanah Amin saya sangat manja bila saya sakit.. erks.. ada ke? tak de la.. mane ada.. saya tough la!

3. saya gayat orangnya! (padahal tadi kata tough!) owh saya paling gayat naik jejantas! tapi saya berani gila lintas jalan time kereta tengah banyak.. sebabnya.. saya bayangkan kalau saya naik jejantas tu, nanti jejantas tu roboh (macam la gemok sangat kan!! ok fine! mmg gemok!).. bila jejantas tu dah roboh nanti saya jatuh kena langgar dengan keta yang laju kat bawah tu.. (mood final destination sudah mari!) haha

4. jangan membebel kat saya! saya kurang gemar.. hadoii la.. penderaan mental tau kalau kena bebel.. tapi saya suka membebel.. tapi tak suka dengan orang membebel.. camne tu? eyh! nama ruangan ni pon, bebelanku kan!

5. saya sangat garang! saya sangat cengil.. saya panas baran.. saya kurang sabar.. kesemuanya di rangkum menjadi satu, hasilnya sungguh tidak baik kan? bak kata abah saya, "darah bugis + bentan dah ada dalam tu.. memang tak boleh nak buat apa laa.. " hohohohoh... walaupon garang, hati saya sensitif taw! emo lebih~

6. saya tak berfikir dua benda serentak.. dan saya tak reti nak fikir dua kali.. haha.. ada perbezaan di kedua ayat tersebut.. Kalau saya tengah buat something tu, saya tak boleh buat benda lain.. in short, im not a multi tasking person!.. lain la kalau sambil lipat baju sambil basuh basju kat mesin.. itu boleh la.. ni sambil makan sambil tido.. camne tu? haha.. dan juga saya malas nak pikir dua kali sebelum buat something.. maen sekudal je nak buat ape ponn..

7. saya suka makan.. tapi saya banyak benda yang tak makan.. saya tak makan benda yang lembik-lembik.. yang bersusu.. saya tak makan udang dan ketam.. saya tak makan benda yang saya rasa pelik-pelik.. tapi saya suka makan dan makan dan makan dan makan.. (ok! sebab tu saya gemok dan gemok dan gemok dan gemok!)

8. saya suka beli gadget! kawan saya di Odiey pernah bilang sama saya yang saya ni manusia gadget.. itu pon sebab masa keluar dengan dia saya guna GPS, SmarTag dan sebagainya.. (tapi tu kan keperluan!!) haha.. pastu hari tu dia membebel kat saya beli saya ada smart phone, dslr dan juga ipad2.. tapi saya guna smart phone n ipad2 tu utk maen game je.. dan bukan saya yang main pon! anak2 buah den yang maenn..

9. saya tak suka window shopping! ok.. saya gadis yang pelik.. gadis mana yang tak suka window shopping tu? bagi saya window shopping itu penat dan lelah! saya tak suka la nak survey2 dulu baru nak beli.. (online shopping di kecualikan sebab tak penat jalan pon!).. kalau dah berkenan, saya terus amek dan bayar je.. kalau dah tau tak de duit, tak payah gatal2 nak shopping.. duduk je dendiam.. nak pulak saya ni jenis yang cerewet!

10. saya anak no empat.. saya ada abang, kakak, adik lelaki dan adik pompuan! owh.. lengkap kan? tapi kakak dan adik saya cakap saya anak kesayangan bonda saya! Diyanah Amin pon cakap begitu! eyh!! mana ada saya anak kesayangan.. bonda saya kata, beliau sayang anaknya semua sama rata taw! mereka cakap saya anak kesayangan sebab apa yang saya nak, insya ALLAH dapat.. ( tu namanya rezeki la!!)

11. sekeping di hati di bawa berlari~ (mood nyanyi lagu nasyid.. ).. saya punya sekeping hati yang rupanya dah tak macam hati dah.. banyak kesan robek, luka dan penuh calar balar.. sebab saya jenis yang tak pandai nak jaga hati sendiri.. (hati orang pon saya tak pandai jaga jugak!).. tapi sekarang, sekeping hati saya itu sudah di bawa berlari.. sudah diculik someone! siapa pencuri itu?????????

12. saya ada beberapa kawan baik.. tapi kawan baik yang palingggg saya sayang ialah... jeng jeng jeng.... --->Diyanah Amin <-----... ntah kenapa ntah dia ni punya privillege yang lebih sket dari yang len!.. mungkin sebab dia suka manjakan saya.. atau mungkin juga sebab dia berjaya mengemokkan saya sehingga membiarkan dia seorang yang kurus.. erm.. mungkin juga sebab dia selalu ada saat saya jatuh dan tersungkur.. mungkin!

13. saya seorang yang sangattttt gedik! sungguh! hahaha.. sebab bila saya cakap-cakap je.. mesti orang akan cakap "ahh.. gedik la ko.." atau pon,.. " toksah nak mengedik..".. mana ada saya gedik pon.. cuma saya suka terkinja-kinja... seperti kata Diyanah Amin (dia lagii.. hishh.. tak de orang len ke yang nak komen pasal saya? ), saya ni seorang yang 'attention seeker'.. suka benar tarik perhatian orang laen.. dengan cara gelak kuat-kuat.. ye ke? mane ada la!!

14. saya mandi dalam kadar yang sunggu segera! saya tak suka nak berlama-lama dalam bilik air tu.. sungguh, saya tak paham apa yang orang buat dalam bilik tu lama-lama.. saya masuk bilik air untuk mandi, kurang daripada 5 minit! sungguh! hepp.. tapi saya mandi bersih taw.. cukup sabun, gosok gigi, basuh muka, basuh segala macam.. saya wangi taw! pastu saya tak suka lap badan kering-kering lepas mandi! hahaha..

15. serius penat nak fikir 15 fakta mengenai saya ni.. saya dah mula nak merapu-rapu dah ni.. so untuk yang terakhir ini.. satu fakta mengenai saya ialah, saya pendek dan montel! jangan cakap banyak-banyak kali depan saya.. nanti saya murka!!

No comments:

Post a Comment

Thanks for Reading (^_^)