Thursday 11 August 2011

Day #9



30 Days Challenge - refer it here

Day 9 — A Photo Of The Item You Last Purchased.
******************************************************



senyum lebar-lebar sampai ke telinga
ipad2 kini di dalam genggaman
berduyun-duyun games berjaya di download untuk tatapan anak buah

--------------------------------------------------------------

along : mak teh nak maen game..
saya  : tak boleh.. along totty.. 
along : mane adaa....
*
*
saya : along!! makan atas meja
along : ........ (buat derk jeee)
saya : along!!!
along : ......... (buat derk lagi )
saya : ok! lepas ni tak payah maen game dah..
along : ok mak teh.. along makan atas meja la ni.. (terus makan di meja dengan penuh sopan!)
*
*
along : mak teh.. along dah abes makan.. nak maen game..
saya : basuh tangan dulu.. 
along : dah basuh la.. 
saya : tangan along basah.. g lap kering-kering dulu
along : memanggg laa... dah kering la.. along nak maen game.. 
saya : nah amek ni.. 
along : ok.. (sambil membelek-belek game yang beliau nak maen)
saya : maen game ni.. ikot dia baca abc.. 
along : ni bukan game!! ni belajar.. along tak nak belajar.. along nak maen game!!
saya : .... (terkedu!! hampeh nye budak bertuah)
*
*
saya : along dengan amani g mandi
mereka : TAK NAK
saya : sapa tak mandi tak boleh maen game
along : ok.. baiklah.. along pergi mandi sekarang
amani : ibu.. anii nak andii...
*
*
saya : along.. mak teh nak balik dah ni
along : nanti mak teh balik sini lagi.. along maen lagi. ye??
saya : insya ALLAH.. nanti cuti mak teh balik lagi.. 
along : ok!! nanti maen lagi ye....
*
*
along : mak teh lepas ni balik mana?
saya : balik rumah la..
along ; ye laa... rumah mana?
saya : rumah mak teh la...
along : bukan balik rumah along?
saya : tak nak la balik rumah along...
along : balik la... along nak maen game...
*
*
along : along nak maen game..
amani : aniii maenn dulu...
saya : dah.. dah.. jangan berebut.. kang mak teh amek balik, dua2 tak payah maen.. kongsi maen
along : amani tak pandai maen..
amani : pandai...
along : tak pandai...
amani : pandaiii..
along : tak pandaiii
amani : pandaii.. (sambil tolak along...)
along : mak teh!! amani dia tak pandai maen.. dia tekan-tekan..
amani : pandaiii
saya : dah. maen gilir-gilir.. along maen lepas amani lak..
along : ..... (buat muka tak puas hati..)
*
*
along : mak teh.. along nak maen game
saya : battery habes.. tengah charge dulu..
along : owh.. tunggu battery penuh baru boleh maen ye?
saya : ye la..
along : owh.. ok!!
*
*
along : mak teh.. nak maen game..
saya : battery tinggal sikit je tu.. nanti tunggu mak teh charge dulu
along : kejap je.. along maen game kejap je.. (sambil membelek game yang dia nak maen)
saya : tak de battery la along..
along : along maen satu game je..... kejap je.... 
saya : ............. (diam untuk satu ketika...)
along : mak teh nak.. charge.. dah habes battery..
saya : bertuah betul!!
*
*

owh. banyak lagi kisah anak-anak buah saya tu dengan benda-benda yang melibatkan game!
along baru menginjak 4 tahun dan amani baru menginjak 2 tahun
naseb baek si haqeem baru setahun jagung dan airis baru nak sebulan
gamaknya kalau dah empat-empat semua dah pandai maen game, macam mana la rupanya kalau berebut game kan? pening~
walau mereka nakal dan aktif sehingga sering bikin darah mendidih, tapi mereka tetap kesayangan saya


amani dan along yang boleh berkongsi maen untuk tempoh 58 saat sahaja

2 comments:

  1. hahaha..anak2 buah aku pon mcm tu jugak..kalah org besar kalau dapat pegang ipad..

    ReplyDelete
  2. kan!! pas ni aku kena beli soploh ipad la.. hahaha

    ReplyDelete

Thanks for Reading (^_^)