Friday 12 August 2011

Betullah kata orang, lelaki dan perempuan mana boleh jadi kawan baik. Kan?


Berikut ialah artikel kiriman e-mail pembaca yang bernama Norashimah Norkamal. Sebuah artikel ringkas yang menarik untuk di baca. Kirimkan artikel anda yang menarik kepada kami di terfaktab@gmail.com . Terima kasih kepada Norashimah Norkamal atas kiriman artikel yang di hantar. :)


Orang kata dengan menulis tu dapat menenangkan hati yang lara kan? Aku ada kisah cinta pendek yang aku rasa layak diluah dan dibaca umum.

Seorang lelaki separuh gila. Dua bulan, rasanya. Dia sangat annoying dengan perangai yang sangat menjengkelkan. Setiap hari dia cuba untuk rapat. Tapi aku balas dengan jelingan.

Tapi at last we meet up and know each other at last because of satu incident. Orang kata jangan terlalu benci sebab nanti jadi sayang kan? Dan inilah keadaan aku sekarang. Aku tahu dia cuba. Cuba menarik perhatian. Aku biarkan tanda jual mahal. Tapi lama kelamaan aku layankan di satu meja makan. Tukar nombor itu biasa kan? Aku tahu dia tidak akan tunggu lama. Dan tekaan aku tepat.

Malam pertama sms bagai orang gila. Dia gila! Tapi aku jumpa diri aku dalam dia. Fuck. Aku jadi selesa dengan dia sebab dia gila. Cakaplah apa saja pun, semuanya diakhiri dengan gelak tawa. Tapi saat itu sebenarnya aku tahu yang dia sudah dipunyai seseorang. Aku diam. Sebab niat aku dia tetap akan kekalkan dia sebagai kawan terbaik aku.

Hari berganti hari, sms tak pernah berhenti, dari memaki kepada touching, kemudian meet up dengan hilai tawa. Aku suka bila aku garang dengan dia dan dia lansung tak takut. Sebab dia gila. Dalam hati, aku suka kau.

Tapi malam tadi,dia buat satu pengakuan yang aku sebenarnya taknak dengar. Dia akan menamatkan zaman bujang. Demn. Aku senyum, sebab aku nak dia tahu, aku bahagia bila dia bahagia.

Aku suruh dia pandang tepat pada mata aku. Dengar!

"Saya lansung tak fall in love dengan awak lah!"

Dia senyum. "Baguslah begitu"

Tapi kenapa kau tak nampak mata aku yang berkaca ni? Aku cuma perlukan lebih masa lagi, sebab aku jumpa aku dalam diri kau.

Sebab aku tak pernah jumpa diri aku dalam diri orang lain. Tapi kenapa tuhan takdirkan kita berjumpa agaknya? Segila gila aku, segarang garang aku, sejahat jahat aku. Aku jijik tengok aku dengan apa adanya aku. Aku smoke, kau ok. Aku panggil kau babi, kau ok. Aku lempang kau, kau ok. Malah aku sengal-sengalkan kau, kau tetap ok. Sebab kau gila, dan gila kau buat aku suka kau. Kenapa?

Aku tak tahu mcm mana nak jumpa kau lagi lepas ni. Sebab aku taknak aku makin sukakan kau. Sebab kau bakal laki orang.

Yang paling aku tak faham, kenapa kau terlalu buat aku mcm kau punya? Kau tak tunjuk dengan perbuatan, kau tak laungkan dengan suara, tapi kau lakukannya dengan cara kau sendiri yang buat aku rasa mcm baik kau pergi jauh dari aku. Lain kali kalau kita jumpa atau terjumpa. Just buat buat tak kenal macam at first we stare each other.

Betullah kata orang, lelaki dan perempuan mana boleh jadi kawan baik. Kan?

Source : http://terfaktab.blogspot.com/2011/08/i-meet-with-stranger.html

No comments:

Post a Comment

Thanks for Reading (^_^)